dinsdag 7 februari 2012

De terugweg

Dan de terugtocht.
Een apart bericht want het was een apart verhaal.
Ik had me verheugd op de terugrit, het zonnetje scheen en als het licht is zie je tenminste waar je rijdt, want vanochtend besloeg en bevroor alles onmiddellijk.
Tot aan het kanaal ging het voorspoedig, maar bij de Koedijkervlotbrug bleek deze opengezet te zijn ,
Stond vanaf Alkmaar niet aangegeven; lekker handig.
Omdat ik net een automobilist de huid had volgescholden omdat ze het fietspad blokkeerde met haar auto, besloot ik niet terug te gaan naar Alkmaar, maar over Schoorldam te gaan. want een stukje om dat is geen straf met zulk mooi weer. Nou dat heb ik geweten.
De ventweg naar Schoorldam was mooi schoon en met wind schuin van achter kwam zowaar de snelheid er een beetje in, want snel gaan is toch lastig voor mij met lagere temperaturen.
Het was ff zoeken voor me in Schoorldam, maar het is een prachtige doorsteek geworden voor fietsers richting Warmenhuizen.  Daarna gelijk weer terug langs het kanaal en linksaf richting iets van het waterschap of zo. De weg was redelijk, tot de Dregmeer (?). daar werd het echt een drama, daar viel niet te fietsen.
Mijn achterwiel bleef doorslippen en ik gleed van de ene naar de andere kant van de weg.
Ik moest proberen snelheid te houden, want anders kwam ik niet meer op gang, maar als er een auto aankwam moest ik aan de kant, want ik gleed echt overal heen.
Het viaduct over de N245 was een zeephelling, dus onderlangs naar het Geestmerambacht. Van daaraf was het weer goed te doen, maar thuisgekomen bleek ik er bijna een uur en 25 minuten over gedaan te hebben over een stukje wat normaal maximaal in 50 minuten gaat.
Snel koffie gedronken, verkleden en naar de sportschool, want ja, dat gaat ook gewoon door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten