dinsdag 7 februari 2012

vastloper ?

De weersverwachting is goed, mooier kan het eigenlijk niet zijn in de winter maar de fiets had kuren en het achterwiel liep vast aan de achterkant, dus maar met de auto heen en weer.
Bij thuiskomst de Strada geïnspecteerd en achter het achterwiel bleek een halve emmer sneeuw troep te zitten.
Omdat de fiets maandag ook herrie maakte, ook de ketting nakijken.
Naast het kettinggeleide wiel lang keurig netjes een gebroken O ring. Tja dat weet ik inmiddels, als je daarmee doorfietst dan kost het je je tandwiel.
Maar bij min 5 buiten sleutelen is toch niet echt mijn ding dus de Strada maar de huiskamer in gereden en een zeiltje eronder voor het smeltwater.
Kees gebeld om te hoe ik het moest doen, en daar kreeg ik gelijk een minder prettige bericht, maar dat terzijde.
Volgens Kees is de dé- en montage van het tandwiel een klusje voor twee man, of je moet wel erg lange armen hebben.
Nou Kees het is helemaal alleen gelukt; kennelijk heb ik lange armen.
gelijk alles maar even ontpekelt, mijn hemel wat geeft 1 zo'n ritje een rommel.
Morgen maar weer proberen of de wegen nu wat beter zijn en vandaag maar een setje verwarmde zolen besteld, want dat is het enige wat koud wordt. mijn voeten ondanks alle tips en trucs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten