zaterdag 11 februari 2012

Rondje NH kanaal

De laatste mooie winterdag voorlopig deze zaterdag 11-2. Geen zin in de sportschool vanochtend vanwege de spierpijn van afgelopen donderdag met mijn nieuwe hypertrofie schema.
Na een lange wandeling door de polder met de honden, om 1/2 3 nog maar even in de fiets gestapt.
Omdat ik eigenlijk , behalve dan naar mijn werk, nog nooit een andere richting op naar het zuiden ben geweest, eerst maar eens richting HH waard. Maar dan met een omweggetje via Winkel, Het Veld en Waarland
Fietspad langs het NH kanaal is een heerlijk fietspad, maar ondanks het zwakke windje mee,ging het niet veel harder dan 35 km p.u. De kou eist zijn tol.
Vanaf Alkmaar richting Heilloo, Egmond, Bergen, Schoorl, Schoorldam, stukje terug langs het kanaal en via Noord Scharwoude weer terug .
Bij Nrd. Scharwoude liep de ketting eraf; waarschijnlijk verkeerd geschakeld. Lekker makkelijk dat je de velomobiel zo overal op zijn zijkant in de sneeuw kan omkiepen.
Nadat de ketting er weer oplag, liep er iets heel erg aan, bij elke omwenteling van de trappers klonk er een harde klik.
het bleek uit het "vooronder"te komen en was de batterijhouder van de Therm IC die ik vandaag voor het eerst probeerde.
Over de werking daarvan ben ik nog niet lyrisch. Links bleef redelijk warm op stand 2 en rechts leek geen warmte af te geven.
Ik heb de zolen zonder tussenlaag in de schoen gelegd en denk dat er veel warmte via de onderkant wegvloeit.
Morgen maar eens een dun zooltje van dat ondervloerfoam knippen.
Mochten er velonauten zijn uit NH die deze Blog lezen en af en toe eens gezamenlijk een tochtje willen maken, dan graag een reactie.

4 opmerkingen:

  1. schoorldam?, dan heb je vlak achter me gezeten ;-)
    alleen ben ik daar rechtdoor gereden naar den helder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga nooit naar de sportschool...........ik heb een Roeifiets.........;)

    Na een rit van 60km heb ik toch zeker 5000 sit ups gedaan; dus echt geen sportschool nodig.

    Meer info op de website www.rowingbike.com of op mijn blog www.roeifietsen.blogspot.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou ook graag zonder kunnen, maar dankzij de sportfysio en bijbehorende oefeningen ben ik sinds 2 jaar verlost van een eeuwig lijkende pijn in mijn onderrug.
    het is me alles waard om dit zou te houden, dus ook de discipline om naar de sportschool te gaan.
    partner van een collega van me (ingmar) is ook roeifietsfanaat je zal hem wel kennen. Lijkt me gaaf, wil ik wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hugo
    net je weblog ontdekt... Ik ga je volgen ;-) je staat op mijn lijstje http://mooigeelisnietlelijk.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen